4 zalety kaszy jaglanej, które musisz znać

Niepozorna z wyglądu - drobna, lekka, o żółtym zabarwieniu, ale z wielkim potencjałem tak zdrowotnym, jak i kulinarnym. Kasza jaglana, bo niej mowa, to produkt, bez którego nie można się obyć, jeśli odżywiamy się zdrowo lub planujemy to robić. Co powoduje, że ta kasza bije na głowę inne? Dziś przedstawię Wam kilka argumentów za tym, by włączyć jagły do swojej diety.

1. Bogata w wartości odżywcze

pole prosa

Kasza jaglana przoduje wśród innych kasz, jeśli chodzi o zawartość substancji odżywczych. Nie dość, że jest bogata w witaminy z grupy B: tiaminę (B1), ryboflawinę (B2) i pirydoksynę (B6) oraz witaminę E, to posiada jeszcze wiele minerałów pozytywnie wpływających na nasz organizm: potas, fosfor, żelazo, krzem i miedź. Ponadto ma w sobie sporo dobrze przyswajalnego białka, przy jednoczesnej niskiej zawartości skrobi.

2. Bez glutenu

Naturalną cechą kaszy jaglanej jest to, że nie zawiera glutenu, ponieważ jest pozyskiwana z prosa. To sprawia, że może być stosowana w diecie osób, które chorują na celiakię, czyli nietolerancję tego składnika. Osoby na diecie specjalistycznej mogą ją stosować jako tańszą i bardziej pożywną alternatywę dla amarantusa i quinoa - produktów bezglutenowych.

3. Odkwasza organizm

Jako jedyna z kasz ma działanie odkwaszające organizm. Dzięki właściwościom zasadotwórczym pozytywnie wpływa na gospodarkę układu pokarmowego: zmniejsza wydzielanie kwasów żołądkowych dzięki czemu odgrywa ważną rolę przy leczeniu takich dolegliwości jak wrzody, zgaga czy refluks. Ponadto jagła obniża poziom złego cholesterolu we krwi i detoksykuje organizm, zatem ma dobroczynne działanie dla naszego serca i jelit.

4. Wielość zastosowań kulinarnych

Z uwagi na swój charakterystyczny smak, może być używana jako składnik do wielu potraw - tak na słodko, jak i na konkretnie. Nadaje się do robienia placków, jako zamiennik do podawanych do obiadu makaronu, ziemniaków czy ryżu. Można z niej robić też burgery, kotlety, zapiekanki warzywne, a nawet pierogi i chleb. Z dań na słodko warto wymienić naleśniki, budyń, wegański sernik, koktajl czy lody. Z uwagi na swoją uniwersalność zastosowania, jest lubiana przez wegetarian i wegan. Cechy kaszy jaglanej, które wymieniłam wyżej to tylko część jej pozytywnych właściwości. Jakie jeszcze dodalibyście do listy?