Jak wzmocnić organizm na wiosnę?

Wreszcie przyszła upragniona (nie tylko) przeze mnie wiosna. Choć pod względem temperatury pogoda jeszcze nas nie rozpieszcza, to raczej nikomu nie jest tęskno do zimy. Niestety ona może nadal zbierać swoje żniwo w postaci zmęczenia i osłabienia organizmu. Co zrobić, aby nabrać sił witalnych na wiosnę?

Objawy przesilenia wiosennego

[caption id="attachment_251" align="alignright" width="300"]kosz warzyw Pamiętajmy o codziennej porcji warzyw.[/caption] Spadek formy, fizycznej, jak i psychicznej, niedostatki energii. To sygnały typowe dla okresu wczesnowiosennego, które na pewno odczuliście na własnej skórze. Za taki stan możemy winić m.in. zmienną pogodę z dużymi wahaniami temperatury czy wciąż skromny wybór świeżych warzyw i owoców, które dostarczają nam minerały i dobroczynne witaminy. To ten czas, w którym jesteśmy podatni na przeziębienie i grypę.

Wzmacniajmy odporność dietą!

Jakie produkty warto włączyć do diety, by poczuć napływ sił witalnych?:

  • granaty - są bogate w przeciwutleniacze,
  • aloes - cenne źródło witaminy B12, wspierającej pracę mózgu,
  • buraki - bomba odżywcza, w której składzie oprócz witamin A, C i z grupy B znajduje się szereg minerałów, w tym np. żelazo, potas, fosfor, wapń, kwas foliowy.
  • żurawina - polecana zwłaszcza przy infekcjach dróg moczowych
  • imbir - działa przeciwzapalnie, antybakteryjnie i... rozgrzewająco
  • nać pietruszki - bogate źródło witaminy C - wystarczy zaledwie jedna łyżka posiekanej natki, by zaspokoić dzienne zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę.

Zadbajmy o odpowiedni poziom nawodnienia organizmu - pijmy więcej wody, sięgnijmy po zieloną herbatę, ziołowe napary czy naturalne kompoty z owoców. Dzięki piciu zdrowych płynów pomożemy sobie w usuwaniu toksyn z organizmu.

Zadbajmy o ruch, ale też o sen

Poza dietą, naszemu organizmowi przyda się więcej ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu. Dzięki temu mamy szansę się dotlenić, czerpać witaminę z pierwszych, nieśmiałych promieni słońca i popracować nad lepszą kondycją. Oprócz aktywności fizycznej, istotną sprawą jest sen. Od jego jakości zależy nasza odporność i samopoczucie. Przesypiajmy w nocy ok. 7-8h, aby pozwolić naszemu organizmowi na regenerację. A jak Wy walczycie z przesileniem wiosennym?