5 powodów, dla których warto jeść hummus

Aksamitna pasta z cieciorki dodawana m.in. do kanapek, falafeli i chrupiących warzyw podbiła podniebienia wielu smakoszy. Jadają ją chętnie nie tylko miłośnicy orientalnej sztuki kulinarnej, ale również osoby na diecie roślinnej. Dlaczego warto wprowadzić hummus do codziennego jadłospisu i jakie korzyści zdrowotne może przynieść organizmowi?

1. Hummus to źródło białka roślinnego

Nie ulega wątpliwości, że białko pełni w diecie wiele ważnych funkcji. Jest ono odpowiedzialne m.in. za przebieg różnych procesów biologicznych oraz wzrost tkanek w organizmie. Jednym z produktów bogatych w ten element jest właśnie hummus. Dzięki temu, że jego główny składnik to ciecierzyca, w 100 g tego przysmaku można znaleźć aż 8 g białka! Potrawy z pastą z ciecierzycy, doskonale urozmaicą więc dietę, a dodatkowo wzbogacą posiłki o cenne właściwości odżywcze.

2. Orientalna pasta jest skarbnicą witaminy K

Wśród prozdrowotnych właściwości hummusu wyróżnić należy także jego niezwykle pozytywny wpływ na układ krwionośny. Dzieje się tak za sprawą dużej zawartości witaminy K (jej źródłem jest oczywiście ciecierzyca, czyli główny składnik pasty) odpowiedzialnej m.in. za prawidłowe krzepnięcie krwi. Dodatkowo wykazuje się ona również działaniem przeciwzapalnym, przeciwgrzybicznym oraz antybakteryjnym.

3. Hummus sprzyja zrzucaniu zbędnych kilogramów

Hummus to nie tylko zdrowa i bogata w cenne witaminy przekąska. Egzotyczny smakołyk wyróżnia się jeszcze jedną zaletą – skutecznie eliminuje głód i chęć podjadania między posiłkami. Dlaczego? Dzieje się tak ze względu na to, że ciecierzyca jest źródłem węglowodanów złożonych. W przeciwieństwie do cukrów prostych są one trawione o wiele dłużej, dlatego zapewniają uczucie sytości i sprzyjają zrzucaniu zbędnych kilogramów!

4. Egzotyczny smakołyk zawiera kwas foliowy

Mówiąc o hummusie nie sposób nie wspomnieć również o tym, że jest on źródłem (za sprawą zawartości cieciorki) tak ważnego w diecie kwasu foliowego. Element ten jest bez wątpienia niezbędny do prawidłowego funkcjonowania, a spożywanie bogatych we wspomniany kwas foliowy produktów jest szczególnie zalecane kobietom w ciąży. Co więcej, składnik ten jest odpowiedzialny za „nadzorowanie” wzrostu komórek, prawidłowe funkcjonowanie wątroby, jelit oraz żołądka, a także produkcję czerwonych krwinek.

5. Pasta z ciecierzycy jest… po prostu smaczna!

Choć każdy ma odmienne preferencje kulinarne, hummus to jeden z tych przysmaków, które powinny zdobyć uznanie nawet najbardziej wymagających osób. Wszystko przez wielość smaków i kompozycji przypraw, dzięki którym jego klasyczna wersja może nabrać zupełnie innego charakteru. Wśród licznych wariantów tego smakołyku wymienić można chociażby hummus paprykowy, bakłażanowy, fasolkowy czy marchewkowy.